Regulamin sklepu internetowego
1 Postanowienia ogólne i dane kontaktowe
1. Sklep internetowy jest dostępny w domenie NowoczesnyHR oraz jest
prowadzony przez Sprzedawcę- Annę Majkowską.
2. Wprzypadku reklamacji złożonego Zamówienia należy kontaktować
się ze Sprzedawcą używając następujących danych kontaktowych:– adres e-mail: anna.majkowska@nowoczesnyhr.pl
3. Klient może porozumiewać się ze Sprzedawcą za pomocą adresu
poczty elektronicznej i formularza kontaktowego dostępnego w
ramach Sklepu.
4. Zasady korzystania oraz składania Zamówień, zawierania Umów
Sprzedaży Produktów oraz dokonywania reklamacji w ramach
Sklepu określa niniejszy Regulamin.
5. Sprzedawca udostępnia nieodpłatnie Klientowi lub Użytkownikowi
Regulamin przed rozpoczęciem korzystania ze Sklepu
internetowego. Klient może utrwalić treść Regulaminu w dogodny dla
siebie sposób np. poprzez zapis na trwałym nośniku lub wydruk.
6. Warunkiem skorzystania ze Sklepu oraz zawarcia Umowy Sprzedaży
jest akceptacja postanowień niniejszego Regulaminu. Klient poprzez
jego akceptację wyraża zgodę na wszystkie postanowienia i
zobowiązuje się ich przestrzegać.
7. Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami
brutto.
8. Informacje o Produktach podane na stronach internetowych Sklepu,
wszczególności ich opisy, parametry techniczne oraz ceny, nie
stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu cywilnego, a są jedynie
zaproszeniem do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu
cywilnego.
9. Wramach korzystania ze Sklepu zabrania się dostarczania informacji
o charakterze bezprawnym oraz w szczególności zabrania się:
○ rozsyłania i umieszczania w ramach Sklepu spamu
○ dostarczania i przekazywania treści zabronionych przez
przepisy prawa, w szczególności w ramach formularzy
znajdujących się w Sklepie;
10. Nakazuje się:
○ Korzystanie ze Sklepu w sposób zgodny z Regulaminem oraz
przepisami prawa;
○ Korzystanie ze Sklepu w sposób nie zakłócający jego
funkcjonowania;
○ Korzystanie z wszelkich treści zamieszczonych na podstronach
internetowych Sklepu wyłącznie w celu osobistego użytku,
zgodnie z udzieloną licencją (jeśli taka została udzielona).
11.Klient nie może dokonać zakupu anonimowo ani pod pseudonimem
lub używając niepoprawnych danych osobowych.
12. Wceluusunięcia konta Klienta należy za pośrednictwem poczty
elektronicznej poinformować Sklep o woli jego usunięcia.
§2 Definicje
Pojęcia użyte w Regulaminie oznaczają:
1. Sprzedawca– Anna Majkowska ul. Bytkowska 107A/6 40-148
Katowice NIP
2. Klient lub Użytkownik– osoba fizyczna, osoba prawna lub
jednostka organizacyjna nie będąca osobą prawną, której przepisy
szczególne przyznają zdolność prawną, składająca Zamówienie w
ramach Sklepu i dokonująca zakupów za pośrednictwem Sklepu.
3. Konsument– osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w
ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej
działalnością gospodarczą lub zawodową.
4. Przedsiębiorca na prawach konsumenta– Przedsiębiorca
dokonujący zamówienia Produktów związanych z prowadzoną przez
niego działalnością gospodarczą, ale nie mających dla
przedsiębiorcy charakteru zawodowego, zgodnie z art. 38 a ustawy o
prawach konsumenta oraz art. 3855, art. 5564, art. 5565 i art. 5765
ustawy Kodeks cywilny.
5. Konto– konto Klienta lub Użytkownika założone na platformie
internetowej Sklepu lub/i Platformie szkoleniowej, umożliwiające
dostęp do zakupionych szkoleń i produktów.
6. Platforma szkoleniowa– platforma, na której znajdują się
zakupione Produkty, dostępna pod adresem
https://nowoczesnyhr.pl/sklep/
7. Przedsiębiorca– osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka
organizacyjna niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa
przyznaje zdolność prawną, wykonująca
we własnym imieniu działalność gospodarczą, która korzysta ze
Sklepu.
8. Regulamin– niniejszy Regulamin Sklepu.
9. Sklep Internetowy lub Sklep– sklep internetowy dostępny pod
adresem https://nowoczesnyhr.pl/sklep/, za
pośrednictwem, którego Klient może dokonywać Zamówień i
zakupów określonych Produktów.
10. Produkt– produkt zakupiony w Sklepie, dostępny wyłącznie w
wersji elektronicznej. Produkty są sprzedawane odpłatnie, chyba że
wyraźnie zastrzeżono inaczej.
11.Umowa Sprzedaży– umowa sprzedaży Produktu zawarta pomiędzy
Sprzedawcą a Klientem za pośrednictwem Sklepu.
12. Zamówienie– czynność, oświadczenie woli Klienta zmierzające
bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze
Sprzedawcą i spełnienia świadczenia na rzecz Klienta, na warunkach
wskazanych w niniejszym Regulaminie.
13. Formularz zamówienia– formularz Sklepu, za pomocą którego,
Klient może złożyć Zamówienie i zrealizować Umowę Sprzedaży.
14. Umowazawarta na odległość– umowa zawarta z Klientem w
ramach Sklepu, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z
wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków
porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy
włącznie.
15. Operator płatności
○ PayUSAzsiedzibą w Poznaniu przy ul. Grunwaldzkiej 186,
60-166 Poznań, krajowa instytucja płatnicza, nadzorowana
przez Komisję Nadzoru Finansowego, wpisana do Rejestru
usług płatniczych pod numerem IP1/2012, wpisana do rejestru
przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w
Poznaniu– Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII
Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem
KRS 0000274399, o kapitale zakładowym w wysokości
4.944.000 PLN, w całości opłaconym, posiadająca numer
identyfikacji podatkowej NIP: 779-23-08-495, REGON
300523444.
○ PayPro S.A. (Przelewy24) z siedzibą w Poznaniu przy ul.
Kanclerskiej 15, 60-327 Poznań, wpisaną do Rejestru
Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego
prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i
Wilda, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru
Sądowego pod numerem KRS 0000347935, numer NIP
7792369887, numer REGON 301345068, o kapitale
zakładowym wynoszącym 5.476.300,00 zł, w całości
opłaconym, wpisaną do rejestru krajowych instytucji
płatniczych prowadzonego przez Komisję Nadzoru
Finansowego pod numerem podmiotu w UKNF IP24/2014, jako
krajowa instytucja płatnicza
16. Dowódzapłaty– faktura lub rachunek online wystawione zgodnie
z Ustawą o podatku od towarów i usług z dnia 11 marca 2004 roku i
innymi stosownymi przepisami prawa.
17. Płatność– wpłata na konto Sprzedawcy za pośrednictwem
dostępnych w Sklepie sposobów płatności internetowych lub wpłata
przy odbiorze Produktu- w zależności od wybranej formy płatności i
zamówionego Produktu.
18. System–zespół współpracujących ze sobą urządzeń
informatycznych
i oprogramowania, zapewniający przetwarzanie i przechowywanie, a
także wysyłanie
i odbieranie danych poprzez sieci telekomunikacyjne za pomocą
właściwego
dla danego rodzaju sieci urządzenia końcowego (Internet).
19. Dnirobocze– dni tygodnia od poniedziałku do piątku, poza
dniami ustawowo wolnymi od pracy.
20. Ustawa oprawach konsumenta– ustawa z dnia 30 maja 2014
roku o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 poz. 827 ze zm.), dalej
jako Ustawa.
21. Kodeks Cywilny– ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 roku (Dz.U. Nr
16, poz. 93 ze zm.), dalej jako Kodeks cywilny.
22. RODO–oznaczaRozporządzenie Parlamentu Europejskiego i
Rady EU 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony
osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w
sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy 95/46/WE (Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych).
23. Ustawa oochronie danych osobowych– ustawa z dnia 10
maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. 2018, poz. 1000
z późn. zm.).
24. Ustawa Prawo telekomunikacyjne– ustawa z dnia 16 lipca
2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. 2004 Nr 171 poz. 1800 z
późn. zm.).
§3 Wymagania techniczne
1. Klient może korzystać z udostępnionych funkcji sklepu internetowego
wsposób zgodny z Regulaminem i obowiązującymi przepisami oraz
wsposób niezakłócający funkcjonowania Sklepu internetowego oraz
innych Klientów.
2. Do skorzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu Sklepu
oraz składania zamówień na Produkty potrzebne są:
○ dostęp do Internetu z umożliwiającego to urządzenia;
○ odpowiednio skonfigurowana, aktualna wersja przeglądarki
internetowej obsługująca pliki typu cookies, np. Internet
Explorer, Opera, Mozilla Firefox, Safari, Google Chrome;
○ aktywne i odpowiednio skonfigurowane konto poczty e-mail.
3. Sprzedawca zapewnia środki techniczne służące zapobieganiu
pozyskiwania, modyfikacji lub zniekształcenia danych osobowych i
informacji przez Klientów oraz przez nieuprawnione osoby trzecie.
4. Sprzedawca podejmuje odpowiednie działania w celu zapewnienia
prawidłowego funkcjonowania Sklepu.
§4 Produkty dostępne w sklepie
1. Produkty dostępne w Sklepie są każdorazowo przedstawione w
bieżącym asortymencie na stronie
https://nowoczesnyhr.pl/sklep/.
2. Wofercie Sklepu są również produkty powiązane ze świadczeniem
usług online.
3. Klient chcący dokonać indywidualnego zamówienia, powinien
skontaktować się ze Sprzedawcą pod adresem e-mail
anna.majkowska@nowoczesnyhr.pl wskazanym w niniejszym
Regulaminie.
4. Specyfika każdego Produktu, jego skład oraz cechy
charakterystyczne znajdują się w opisach Produktu w Sklepie.
§5 Produkty dostępne na platformie szkoleniowej
1. Sprzedawca prowadzi sprzedaż Produktów, do których dostęp
możliwy jest wyłącznie po opłaceniu zamówienia na Platformie
szkoleniowej https://nowoczesnyhr.pl/sklep/ , gdzie
automatycznie klient zostaje zarejestrowany tuż po zamówieniu.
2. Rejestracja na Platformie szkoleniowej i utrzymanie Konta Klienta
odbywa się nieopłatne w ramach ceny zapłaconej za zakupiony
Produkt.
3. Produkty dostępne na Platformie szkoleniowej to kursy online.
4. Dostęp do zakupionych Produktów na Platformie szkoleniowej może
być czasowy lub nieograniczony. Informacja o terminie dostępności
Produktu znajduje się w opisie danego Produktu.
5. Przeprowadzenie szkolenia zwanego Produktem odbędzie się
zgodnie z harmonogramem na stronie interenetowej
https://nowoczesnyhr.pl/sklep/ lub też w zależności od
szkolenia termin zostanie umówiony indywidualnie.
§6 Składanie i realizacja zamówień
1. Klient może dokonać zakupu Produktu poprzez jego wybór z
poziomu odpowiedniej podstrony Sklepu. Klient może dokonać
wyboru wśród różnych wariantów Produktu w różnych cenach (o ile
taka możliwość jest wyraźnie wskazana w opisie Produktu.
2. Po dokonaniu wyboru Produktu, celem dokonania zakupu Klient
powinien podejmować kolejne kroki zgodnie z komunikatami
wyświetlanymi na stronach Sklepu. Klient powinien w pierwszej
kolejności kliknąć w przycisk „Dodaj
do koszyka” pokazany wraz z ceną i opisem produktu, w wyniku
czego wybrany Produkt zostanie dodany do koszyka zakupowego.
Następnie, jest przekierowany do kasy i może sfinalizować zakup na
kolejnej stronie.
3. Klient może następnie przeliczyć koszty koszyka a następnie przejść
do płatności poprzez kliknięcie przycisku „Przejdź do płatności”.
4. Celem złożenia Zamówienia konieczne jest podanie przez Klienta w
formularzach następujących danych:
○ imienia i nazwiska oraz opcjonalnie nazwy firmy,
○ adresu (kraj, ulica, numer budynku, numer lokalu, kod
pocztowy, miasto),
○ adresu e-mail,
○ akceptacja Regulaminu poprzez zaznaczenie okienka.
Akceptacja jest niezbędna do dokonania i sfinalizowania
Zamówienia.
○ wyrażenie zgody na dostarczenie treści cyfrowej przed
upływem terminu do odstąpienia od umowy.
○ wyrażenie zgody na realizację zamówienia przez Sklep
poprzez kliknięcie przycisku „Kupuję i płacę”, który wskazuje na
konieczność zapłaty za zamówienie.
5. Klient może także opcjonalnie złożyć uwagi do zamówienia, np.
dodatkowe informacje o dostarczeniu przesyłki.
6. Wprocesie składania Zamówienia Klient obowiązany jest także
dokonać wyboru co do formy płatności za zamówione Produkty, z
obecnie dostępnych w Sklepie.
7. Wtrakcie składania Zamówienia– do momentu kliknięcia w przycisk
„Kupuję i płacę”– Klient ma możliwość modyfikacji podanych przez
siebie danych osobowych oraz danych w zakresie wybranych przez
siebie Produktów, jak również co do formy płatności.
8. Klient dokonując kliknięcia w przycisk „Kupuję i płacę”, ma
świadomość, iż zawarcie umowy związane jest z obowiązkiem
uiszczenia należnej Sprzedawcy zapłaty.
9. Wysłanie przez Klienta Zamówienia stanowi oświadczenie woli
Klienta zawarcia ze Sprzedawcą Umowy Sprzedaży, zgodnie z
treścią niniejszego regulaminu.
10. Klient dokonuje zapłaty poprzez wybór jednej z formy płatności,
dostępnej w Sklepie, a następnie dokonuje wpłaty.
11.Fakt dokonania zakupu potwierdzony jest e-mailem wysłanym na
adres mailowy podany przez Klienta w formularzu Zamówienia.
12. UmowęSprzedaży traktuje się jako zawartą z chwilą otrzymania
przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w ust. 11 niniejszego
paragrafu. Umowa Sprzedaży zostaje zawarta w języku polskim w
treści zgodnej z Regulaminem.
13. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do nierealizowania
Zamówienia w przypadku: nieprawidłowego/niekompletnego
wypełnienia formularza Zamówienia (brak wszystkich danych
potrzebnych do realizacji Zamówienia)
§7 Przedsprzedaż produktów
1. Sprzedawca może również prowadzić przedsprzedaż wybranych
Produktów.
2. Przedsprzedaż umożliwia zamówienie Produktu przed jego premierą
wcenie specjalnej.
3. Przedsprzedażą mogą zostać objęte Produkty nowe i cechujące się
małą dostępnością, Produkty, które dopiero ukażą się w Sklepie.
4. Termin dostępności Produktów objętych przedsprzedażą wynosi
znajduje się w opisie Produktu.
5. Zakupione podczas przedsprzedaży Produkty, są realizowane (np.
dodawane na Konto Klienta) w kolejności dokonanych Zamówień.
§8 Ceny produktów i formy płatności
1. Ceny Produktów zamieszczone na stronie internetowej Sklepu są
cenami brutto i zawierają wszystkie podatki wymagane przez
obowiązujące przepisy prawne.
2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany cen Produktów
prezentowanych w Sklepie, wprowadzania nowych Produktów,
wycofywania Produktów, przeprowadzania promocji i dawania
rabatów, a także czasowego oferowania Produktów nieodpłatnych.
Powyższe uprawnienie nie ma wpływu na Zamówienia, które zostały
złożone przed datą wejścia w życie którejkolwiek ze zmian.
Szczegóły i czas trwania zawsze zawarte są w opisie danego
Produktu.
3. Czas trwania każdej promocji jest ograniczony. Rabaty i promocje nie
sumują się.
4. Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione
Produkty:
przelewem tradycyjnym– płatność bezpośrednio na konto
Sprzedawcy, dokonana w systemie bankowym lub punkcie płatności
przez Kupującego;
przelewem elektronicznym– płatne bezpośrednio na konto
Sprzedawcy za pośrednictwem systemu Przelewy24/PayU;
kartą płatniczą, za pośrednictwem operatora kart płatniczych PayU.
Autoryzacja
i przewarzanie danych osobowych odbywa się za pośrednictwem
danego banku;
5. Wprzypadku płatności elektronicznych produkt zostanie wysłany po
otrzymaniu i zaksięgowaniu przelewu na rachunku bankowym
Sprzedawcy.
6. Do każdego Zamówienia wystawiana jest faktura (imienna lub na
firmę, jeśli zostały podane dane firmy) w wersji elektronicznej, chyba,
że zostanie zawarta inna forma umowy- np. umowa zlecenie lub o
dzieło.
§9 Dostawy produktów– koszty, formy i terminy
1. Wprzypadku konsultacji, szkoleń, czy innych usług indywidualnych,
które zamówił Klient, a które są dostępne w Sklepie– realizacja
usługi nastąpi w terminie indywidualnie uzgodnionym przez strony, w
terminie wybranym przez Klienta w kalendarzu online (jeśli jest
udostępniony) lub w terminie wskazanym w opisie danego Produktu
lub w terminie uzgodnionym podczas rozmowy telefonicznej, bądź
konwersacji elektronicznej.
2. Wprzypadku Produktów np. kursów online wysyłka Produktu do
pobrania lub dostęp do danego kursu online czy webinaru następuje
zazwyczaj niezwłocznie po dokonaniu i zaksięgowaniu płatności,
chyba że inaczej zaznaczono w opisie danego Produktu (szczególnie
wprzypadku przedsprzedaży danego Produktu). Dostęp może też
być udzielany cyklicznie, zgodnie z programem kursu i terminami
wskazanymi w opisie kursu czy innego Produktu. Dostawa
zamówionych Produktów odbywa się nieodpłatnie, w ramach usługi
utrzymania Konta Klienta.
3. Przyjmuje się, że dzień zapłaty, to dzień uznania rachunku
bankowego Sprzedawcy.
4. Wprzypadku przelewu tradycyjnego dostarczenie zamówionych
Produktów może wydłużyć się do maksymalnie 5 dni roboczych od
daty zaksięgowania płatności na rachunku Sprzedawcy.
5. Zamówienia nieopłacone do 2 dni roboczych od daty ich złożenia
zostaną anulowane.
§10 Usługi świadczone drogą elektroniczną
1. Za pośrednictwem Sklepu, Sprzedawca świadczy na rzecz Klienta
usługi drogą elektroniczną.
2. Podstawową usługą świadczoną drogą elektroniczną na rzecz
Klienta przez Sprzedawcę jest umożliwienie Klientowi zawarcia
umowy ze Sprzedawcą drogą elektroniczną. Usługa
ta świadczona jest nieodpłatnie, w ramach ceny zapłaconej z tytułu
złożenia Zamówienia.
3. Sprzedawca świadczy również na rzecz Klienta usługę w postaci
wysyłki newslettera, jeśli Klient wyraził na nią zgodę. Szczegóły
dotyczące wysyłki newslettera, zapisu, rezygnacji z jego
otrzymywania opisane zostały w polityce prywatności.
4. Sprzedawca świadczy również na rzecz Klienta usługę polegającą na
rejestracji i utrzymywaniu Konta oraz zapewnianiu Klientowi dostępu
do Konta za pomocą logowania, jeżeli Klient zdecydował się takie
konto założyć. Usługa ta świadczona jest na rzecz Klienta w ramach
ceny zapłaconej za dany Produkt.
5. Wcelu założenia indywidualnego Konta Klient powinien wypełnić
formularz rejestracyjny i zaakceptować Regulamin, a następnie
złożyć Zamówienie.
6. Sprzedawca podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni
poprawnego funkcjonowania. Klient jest uprawniony poinformować
Sprzedawcę o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w
funkcjonowaniu Sklepu.
7. Zabronione jest udostępnianie danych Konta Klienta osobom trzecim
oraz zakładanie kilku Kont przez jednego Użytkownika.
8. Wwypadku Klientów będących Konsumentami Sprzedawca może
wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi elektronicznej lub
pozbawić go prawa do składania Zamówień w każdym czasie z
zachowaniem 14-dniowego okresu wypowiedzenia, z zachowaniem
praw nabytych przez Klienta przed rozwiązaniem umowy.
9. Wwypadku Klientów będących Konsumentami Sprzedawca może
wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi elektronicznej i usunąć
konto Klienta lub pozbawić go prawa do składania Zamówień, ze
skutkiem natychmiastowym, z ważnych powodów, w przypadku
istotnego i rażącego naruszenia przez Klienta postanowień
niniejszego Regulaminu, tj. w szczególności w przypadku, gdy Klient
korzysta ze Sklepu i Konta w sposób niezgodny z przepisami prawa
lub postanowieniami Regulaminu i niezgodnie z dobrymi obyczajami
oraz przeznaczeniem Konta i Sklepu, w sposób uciążliwy dla innych
Klientów oraz dla Sprzedawcy, kopiuje Produkty i Usługi Sprzedawcy
lub udostępnia je podmiotom trzecim bez zgody Sprzedawcy, podaje
Sprzedawcy dane niezgodne z rzeczywistym stanem prawnym,
nieprawidłowe, niedokładne lub naruszające prawa osób trzecich, lub
też narusza lub próbuje naruszyć zabezpieczenia techniczne Sklepu i
Konta w celu niedozwolonego uzyskania dostępów do jego zasobów.
10. Strony mogą również rozwiązać umowę o świadczenie usług
elektronicznych w drodze porozumienia stron w każdym czasie.
11.Klient może rozwiązać umowę o świadczenie usług drogą
elektronicznych w każdym czasie, z zachowaniem 14-dniowego
okresu wypowiedzenia lub w trybie natychmiastowym z ważnych
powodów.
§11 Reklamacje
1. Sprzedawca odpowiada wobec Klienta, będącego konsumentem w
rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego za niezgodność z Umową
Sprzedaży Produktów zakupionych przez Klienta (rękojmia), a także
stosownie do przepisów Ustawy o prawach konsumenta i art. 556 i
następne Kodeksu Cywilnego.
2. Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Produkt wolny od wad.
3. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta z tytułu rękojmi
za wady w zakresie określonym w Kodeksie cywilnym, jeżeli Produkt
ma wadę fizyczną lub prawną.
4. Reklamacja danego Produktu powinna zawierać dane umożliwiające
identyfikację Klienta (imię i nazwisko, adres do korespondencji, adres
e-mail), przedmiot reklamacji (np. rodzaj i datę wystąpienia wady)
oraz żądania związane z reklamacją. W przypadku otrzymania
niekompletnej reklamacji, Sprzedawca wezwie Klienta do jej
uzupełnienia.
5. Reklamacja powinna zostać przesłana na adres e-mail Sprzedawcy
podany w niniejszym Regulaminie.
6. Sprzedawca ustosunkuje się do kompletnej reklamacji w terminie do
14 dni od otrzymania reklamacji i poinformuje Klienta o dalszym
postępowaniu na adres e-mail składającego reklamację.
7. Sprzedawca będzie przetwarzał dane osobowe Klienta w celu
rozpatrzenia reklamacji.
8. Klient może skorzystać z formularza reklamacji stanowiącego
załącznik do niniejszego Regulaminu, może także skontaktować się
ze Sprzedawcą telefonicznie w celu zgłoszenia reklamacji i
uzyskania informacji na temat procesu jej rozpatrzenia.
9. Wprzypadku Klienta będącego Konsumentem koszty reklamacyjne
ponosi Sprzedawca, w szczególności koszty dostarczenia Produktu
do Sprzedawcy, jak i ponownego odesłania go do Klienta przez
Sprzedawcę.
10. Wprzypadku reklamacji w związku z korzystaniem z
nieodpłatnych usług świadczonych drogą elektroniczną przez
Sprzedawcę, Klient może zgłosić ją w formie elektronicznej na
wskazany w niniejszym regulaminie adres e-mail. W zgłoszeniu
powinien wskazać opis zaistniałego problemu oraz pozostałe dane
pozwalające na identyfikację problemu. Może w tym celu skorzystać
z formularza załączonego do niniejszego regulaminu. Sprzedawca
niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 dni rozpatruje i
udziela Klientowi odpowiedzi.
§12 Odstąpienie od umowy przez konsumenta
1. Konsumentowi przysługuje prawo do odstąpienia od umowy w
terminie 14 dni od dnia zawarcia umowy, bez podania przyczyny, z
zastrzeżeniem ust. 6 i 7.
2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument musi
poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy
wdrodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane
pocztą elektroniczną lub za pośrednictwem formularza kontaktowego
dostępnego w Serwisie). Aby zachować termin
do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Konsument wysłał
informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa
odstąpienia od Umowy przed upływem terminu do odstąpienia od
umowy.
3. Przykładowa treść oświadczenia (formularza) o odstąpieniu od
umowy znajduje się w załączniku do niniejszego regulaminu.
4. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie
14 dni od otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od
umowy, zwrócić Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego
płatności, w tym koszt dostawy Produktu.
5. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego
sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument, chyba że Konsument
wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla
niego z żadnymi kosztami.
6. Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje
Konsumentowi w następujących przypadkach:
1. świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni
usługę;
2. za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany
przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu
świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od
umowy (szczególnie dotyczy to produktów elektronicznych).
7. Klient akceptując niniejszy Regulamin i składając Zamówienie na
Produkt wyraża zgodę na uzyskanie dostępu do Produktu przed
upływem terminu do odstąpienia od Umowy sprzedaży i jest
świadomy, iż w ten sposób traci prawo do odstąpienia od umowy.
8. Wprzypadku wystawienia faktury korygującej, faktura zostanie
wystawiona przez Sklep w momencie zwrotu pieniędzy na konto
Klienta. Faktura zostanie wysłana do Klienta drogą elektroniczną na
adres e-mail, podany podczas składania Zamówienia, na co Klient
wyraża zgodę.
§13 Postanowienia dotyczące przedsiębiorców
1. Postanowienia niniejszego paragrafu dotyczą Klientów Sklepu
będących Przedsiębiorcami.
2. Wprzypadku sprzedaży Produktu w obrocie między
przedsiębiorcami na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu cywilnego
strony wyłączają odpowiedzialność Sklepu z tytułu rękojmi za wady
fizyczne i prawne.
3. Wwypadku Klientów nie będących Konsumentami Sprzedawca
może wypowiedzieć umowę o świadczenie usługi drogą
elektroniczną polegającej na utrzymaniu konta Klienta ze skutkiem
natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie
Klientowi stosownego oświadczenia, również drogą elektroniczną na
podany przez niego do rejestracji Konta adres e-mail. Nie rodzi to
żadnych roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
4. Sprzedawca ma prawo do odstąpienia od umowy zawartej z Klientem
niebędącym Konsumentem bez podania przyczyny, w terminie 14 dni
kalendarzowych od dnia jej zawarcia, poprzez przesłanie Klientowi
stosownego oświadczenia, również drogą elektroniczną na podany
przez niego do rejestracji Konta adres e-mail. Nie rodzi to żadnych
roszczeń w stosunku do Sprzedawcy.
5. Wstosunku do Klientów będących Przedsiębiorcami, Sprzedawca
ma prawo samodzielnie wskazać i ograniczyć dostępne metody
płatności oraz wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części,
niezależnie od wybranego przez Przedsiębiorcę sposobu płatności
albo zawarcia umowy sprzedaży.
6. Całkowita odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do
Przedsiębiorcy (Klienta) z tytułu niewykonania lub nienależytego
wykonania umowy sprzedaży, jest ograniczona do wysokości
zapłaconej ceny Produktu i złożonego Zamówienia, w przypadku
umyślnego wyrządzenia szkody. Sprzedawca nie ponosi
odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści w stosunku do
Przedsiębiorcy.
7. Rozstrzyganie ewentualnych sporów pomiędzy Sprzedawcą a
Klientem, który nie jest konsumentem w rozumieniu art. 221Kodeksu
Cywilnego, zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na
siedzibę Sprzedawcy.
§14 Postanowienia dotyczące przedsiębiorców na
prawach konsumenta
Postanowienia niniejszego paragrafu obowiązują od 1 stycznia 2021 r.
1. Przedsiębiorcą na prawach konsumenta, jest taki przedsiębiorca,
który dokonuje zakupów w Sklepie, które są związane z prowadzoną
przez niego działalnością gospodarczą, ale nie posiadają dla niego
charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z
przedmiotu wykonywanej przez niego działalności gospodarczej na
podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o
Działalności Gospodarczej, zgodnie z art. 38a ustawy o prawach
konsumenta.
2. Przedsiębiorcę, o którym mowa w ustępie pierwszym niniejszego
paragrafu, będą dotyczyć postanowienia niniejszego regulaminu,
które dotyczą Konsumenta tj. m.in.:
○ Usług świadczonych drogą elektroniczną
○ Odstąpienia od umowy przez Konsumenta
○ Reklamacji i rękojmi, w zakresie ograniczonym art. 38 a ustawy
o prawach konsumenta oraz art. 3855, art. 5564, art. 5565 i art.
5765ustawy Kodeks cywilny. W pozostałym zakresie stosuje
się postanowienia Regulaminu dotyczące Przedsiębiorców.
1. Przedsiębiorca na prawach konsumenta, akceptując niniejszy
regulamin podczas procesu zakupowego, a następnie korzystając ze
swoich uprawnień wymienionych w niniejszych paragrafie, powinien
uzupełnić stosowny formularz reklamacji lub odstąpienia od umowy,
a wszczególności dane potwierdzające okoliczności potwierdzające
jego status zgodny z art. 38a ustawy o prawach konsumenta lub
przekazać te informacje w inny sposób.
2. Przedsiębiorca, o którym mowa w ustępie powyższym oświadcza w
formularzu przesłanym do Sprzedawcy lub w inny sposób, że
zakupiony Produkt/y, a tym samym zawarta umowa sprzedaży są
bezpośrednio związane z prowadzoną przez niego działalnością
gospodarczą, ale nie posiadają one dla niego charakteru
zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu
wykonywanej działalności gospodarczej na podstawie przepisów o
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, co
czyni na dowód tego, że spełnia warunki, aby za takiego
przedsiębiorcę można było go uznać. Formularze stanowią załączniki
do niniejszego Regulaminu.
§15 Własność intelektualna, licencja, prawa autorskie
1. Produkty oraz usługi świadczone przez Sprzedawcę, dostępne w
Sklepie, treści, teksty, logo, zdjęcia, nazwy firm, znaki towarowe,
szata graficzna mogą stanowić utwory w rozumieniu ustawy z dnia 4
lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, podlegają
ochronie prawnej i stanowią własność intelektualną Sprzedawcy i/lub
osób trzecich będących ich właścicielami/autorami, i które zostały
udostępnione jedynie na użytek Sklepu, co Klient akceptuje poprzez
akceptację Regulaminu.
2. Wprzypadku zamiaru wykorzystania Produktu lub wyżej
wymienionych elementów w sposób sprzeczny ze wskazanym w
niniejszym Regulaminie lub ich przeznaczeniem i funkcjonalnościami,
Klient obowiązany jest uzyskać pisemną zgodę Sprzedawcy.
3. Sprzedawca udziela Klientowi licencji niewyłącznej i
nieprzenaszalnej, bez prawa do udzielania sublicencji na korzystanie
z przedmiotu umowy/produktu. Klient w ramach umowy upoważniony
jest do korzystania z Produktu jedynie na własne potrzeby, bez
ograniczeń terytorialnych, na następujących polach eksploatacji:
○ Wzakresie zapisu utworu– zapis techniką cyfrową
utrwalenie poprzez cyfrowe przetwarzanie na dedykowanej
platformie (Koncie Klienta) utrzymywanej przez Sprzedawcę,
○ Wydruk na własne potrzeby korzystania z materiałów w
formacie pdf. i doc. oraz docx., jeśli wynika to ze specyfiki
Produktu i/lub opisu Produktu,
○ Zapis metodą cyfrową, modyfikacje na własne potrzeby w
zakresie wskazanym w odpowiednich instrukcjach lub
komentarzach, np. na własnym dysku twardym lub w
polecanych programach zewnętrznych.
4. Licencja, o której mowa w ust. 4 jest ważna przez czas trwania
dostępu Klienta do Produktu. Okres dostępu do danego Produktu, a
tym samym czas trwania licencji wskazywany jest w opisie danego
Produktu, a jeśli nie napisano inaczej zostaje udzielona na 365 dni
od dnia Zamówienia. Wynagrodzenie z tytułu udzielenia licencji
zawiera
się w zapłacie dokonywanej przez Klienta.
5. Zakazane jest w szczególności, zarówno co do całości Produktu, jak i
jego części, bez wyraźnej zgody Sprzedawcy:
○ udostępnianie i prezentowanie Produktu osobom trzecim,
○ publikowanie Produktu niezależnie od formy publikacji, z
wyjątkiem publikacji dozwolonej w instrukcji lub komentarzach,
○ kopiowanie, powielanie na potrzeby inne niż własny użytek.
6. Użytkownik zobowiązuje się dołożyć należytej staranności, aby
Produkty (materiały edukacyjne dostępne na Platformie
szkoleniowej) nie zostały ujawnione osobom niepowołanym/trzecim.
7. Sprzedawca informuje niniejszym Klienta, że jakiekolwiek
rozpowszechnianie jakichkolwiek innych treści albo Produktów
udostępnionych przez Sprzedawcę stanowi naruszenie przepisów
prawa i może rodzić odpowiedzialność cywilną lub karną.
Sprzedawca może także domagać się stosownego odszkodowania
zadośćuczynienia z tytułu poniesienia strat materialnych lub
niematerialnych zgodnie z obowiązującymi przepisami.
8. Sprzedawca jest uprawniony do okresowej aktualizacji Produktów
(szkoleń, VOD, materiałów pdf, doc., docx., ćwiczeń, lekcji,
modułów).
§16 Dane osobowe i pliki cookies
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 RODO (czyli Rozporządzenia Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie
ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i
w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy
95/46/WE) oraz ustawą z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych
osobowych informuję, iż:
1. Administratorem danych osobowych Klienta jest IP Sp. z o. o., pod
adresem ul. Leszczyńskiego 4/55, 50-078 Wrocław, NIP
8971834893, KRS 0000662601 zwany w Regulaminie również
Sprzedawcą. Administrator samodzielnie wykonuje zadania
Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Kontaktować z
Administratorem możesz się używając poniższych danych: e-mail:
instytut@instytutpsychodietetyki.pl
2. Dane osobowe Klienta podawane w formularzach znajdujących się w
Sklepie będą przetwarzane na podstawie umowy zawartej pomiędzy
Klientem a Administratorem, do zawarcia której dochodzi wskutek
akceptacji niniejszego Regulaminu, na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b
RODO(niezbędność do zawarcia i/lub wykonania umowy). Jest to
konieczne dla wykonania tej umowy (realizacji zamówienia Produktu i
założenia Konta) a następnie utrzymywania Konta Klienta i obsługi
Klienta związanej z zawartą umową.
3. Dane osobowe Klienta mogą być przetwarzane również w
następujących celach i na następujących podstawach prawnych:
○ wystawienia faktury i spełnienia innych obowiązków
wynikających z przepisów prawa podatkowego — na
podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (obowiązek wynikający z
przepisów prawa);
○ realizacji transakcji płatniczych za pośrednictwem operatora
płatności elektronicznych– na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b
RODO(niezbędność do zawarcia i/lub wykonania umowy);
○ rozpatrzenia reklamacji czy roszczeń — na podstawie art. 6
ust. 1 lit. b RODO (niezbędność do zawarcia i/lub wykonania
umowy);
○ ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami — na
podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony
interes administratora);
○ kontaktu telefonicznego w sprawach związanych z realizacją
usługi — na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (niezbędność
do zawarcia i/lub wykonania umowy);
○ przechowywania nieopłaconych zamówień — na podstawie art.
6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony interes
administratora);
○ tworzenia rejestrów i ewidencji związanych z RODO — na
podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) RODO (obowiązek wynikający z
przepisów prawa) oraz art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie
uzasadniony interes administratora);
○ archiwalnym i dowodowym, na potrzeby zabezpieczenia
informacji, które mogą służyć wykazywaniu faktów — na
podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO (prawnie uzasadniony
interes administratora);
○ wykorzystywania cookies na stronie i podstronach Sklepu —
na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO (zgoda);
○ wcelu marketingu bezpośredniego kierowanego do Klienta
na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (prawnie uzasadniony
interes administratora).
4. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne w celach
związanych z realizacją umowy oraz realizacją prawnie
uzasadnionych interesów Administratora. Ich niepodanie spowoduje,
że zawarcie i realizacja Umowy będą niemożliwe.
5. Dane osobowe Klienta będą przetwarzane przez okres realizacji
umowy, a także przez okres zabezpieczenia ewentualnych roszczeń
zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawnymi.
Następnie zostaną usunięte, chyba że zdecyduje się korzystać z
usług Administratora i pozostawi je na innej podstawie i we
wskazanym mu celu.
6. Dane osobowe Klienta będą udostępnianie innym odbiorcom danych,
takim, jak na przykład serwisy świadczące usługi utrzymania systemu
informatycznego i hostingu, dostawca usługi poczty elektronicznej,
dostawca usługi mailingu (newsletter) czy systemu płatności,
kancelarii prawnej, podwykonawcom i zleceniobiorcom,
zaangażowanym w prace sklepu internetowego, itp.
7. Wzwiązku z faktem, że Administrator korzysta z zewnętrznych
dostawców różnych usług np. Facebook i spółki zależne, Google,
Microsoft itp. dane Klienta mogą być przekazywane do Stanów
Zjednoczonych Ameryki (USA) w związku z ich przechowywaniem na
amerykańskich serwerach (w całości lub częściowo). Google i
Facebook stosują mechanizmy zgodności przewidziane przez RODO
(np. certyfikaty) lub standardowe klauzule umowne. Będą one
przekazywane wyłącznie odbiorcom, którzy gwarantują najwyższa
ochronę i bezpieczeństwo danych., m.in. poprzez:
○ współpracę z podmiotami przetwarzającymi dane osobowe w
państwach, w odniesieniu do których została wydana stosowna
decyzja Komisji Europejskiej,
○ stosowanie standardowych klauzul umownych wydanych przez
Komisję Europejską (tak jak m to miejsce np. w przypadku
Google),
○ stosowanie wiążących reguł korporacyjnych zatwierdzonych
przez właściwy organ nadzorczy, lub tym, na przekazywanie
danych osobowych których, Klient wyraził zgodę.
8. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich poprawiania,
ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo
do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do
przenoszenia danych, prawo żądania dostępu do danych, a także
prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego– Prezesa Urzędu
Ochrony Danych Osobowych, jeśli uzna, że przetwarzanie jego
danych jest niezgodne z aktualnie obowiązującymi przepisami prawa
wzakresie ochrony danych. Przysługuje mu też prawo do bycia
zapomnianym, jeśli dalsze przetwarzanie nie będzie przewidziane
przez aktualnie obowiązujące przepisy prawa.
9. Klient posiada też prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie,
jeżeli podał swoje dane osobowe na podstawie zgody. Cofnięcie
zgody pozostaje bez wpływu na przetwarzanie danych, którego
dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.
10. DaneKlienta nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany,
wtym również w formie profilowania w rozumieniu RODO, co
oznacza, że Administrator nie będzie podejmował automatycznych
decyzji, które mają wpływ na prawa i wolności Klienta.
11.W celu zapewnienia bezpieczeństwa Klientowi i przekazania danych
wzwiązku z korzystaniem ze Sklepu, Sprzedawca podejmuje środki
techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia
bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące
zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji danych osobowych przez
osoby nieuprawnione.
12. Szczegółowe zasady zbierania, przetwarzania i przechowywania
danych osobowych wykorzystywanych w celu realizacji zamówień
poprzez Sklep, oraz polityka plików cookies zostały opisane w
Polityce prywatności, która znajduje się pod adresem
https://nowoczesnyhr.pl/sklep/
§17 Pozasądowe sposoby rozpatrywania sporów i
dochodzenia roszczeń przez konsumenta
1. Sprzedawca wyraża zgodę na poddanie ewentualnych sporów
wynikłych w związku z zawartymi umowami o dostarczenie Produktu
na drodze postępowania mediacyjnego. Szczegóły zostaną
określone przez strony konfliktu.
2. Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów
rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Konsument ma
możliwość m.in. do:
○ zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego
z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej
umowy,
○ zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji
Handlowej z wnioskiem
o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie
polubownego zakończenia sporu między Klientem a
Sprzedawcą,
○ bezpłatnego skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego)
rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do
której statutowych zadań należy ochrona konsumentów (m.in.
Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów
Polskich).
3. Bardziej szczegółowych informacji na temat pozasądowych
sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń,
Konsument może szukać na stronie internetowej
http://www.uokik.gov.pl oraz w siedzibach i na stronach
internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów,
organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy
ochrona konsumentów lub Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji
Handlowej.
4. Konsument może również skorzystać z platformy ODR, która
dostępna jest pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr.
Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i
przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu
dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej
umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
5. Sprawa może być rozpatrywana przez sąd polubowny tylko po
zakończeniu postępowania reklamacyjnego i w przypadku, jeżeli obie
strony sporu wyrażą na to zgodę. W pozostałych wypadkach
ewentualne spory zostają poddane sądom właściwym zgodnie z
postanowieniami przepisów Kodeksu postępowania cywilnego i
właściwością ogólną.
§18 Postanowienia końcowe
1. Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy oraz świadczone
usługi wykonywane są w języku polskim i w oparciu o przepisy prawa
polskiego.
2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian
Regulaminu z ważnych przyczyn to jest np.: zmiany przepisów
prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw– w zakresie, w jakim te
zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu,
zmiany technologii. Nowy regulamin wchodzi w życie z dniem
publikacji na platformie internetowej Sprzedawcy na podstronie:
Regulamin.
3. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się wersję
Regulaminu obowiązującą w dacie zawarcia Umowy.
4. Wprzypadku, gdyby jakiekolwiek postanowienie niniejszego
Regulaminu okazało się niezgodne z powszechnie obowiązującymi
przepisami prawa i naruszające interesy konsumentów, Sprzedawca
deklaruje zastosowanie wskazanego postanowienia.
5. Rozstrzyganie ewentualnych sporów pomiędzy Sprzedawcą a
Klientem, który jest konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu
Cywilnego, zostaje poddane sądom właściwym zgodnie z właściwymi
przepisami Kodeksu postępowania cywilnego.
6. Wsprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają
zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego,
wszczególności: Kodeksu cywilnego, ustawy o prawach
konsumenta, ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną,
ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, ustawy o ochronie
danych osobowych oraz Ogólnego Rozporządzenia o Ochronie
Danych Osobowych (RODO).
Link
do
niniejszego
https://nowoczesnyhr.pl/sklep/ Regulaminu:
ZAŁĄCZNIK nr 1– WZÓR FORMULARZA REKLAMACYJNEGO W
PRZYPADKU KONSUMENTA
Miejscowość, data: …………………………….
Imię i nazwisko/firma: …………………………….
Adres zamieszkania: ……………………………….
E-mail: …………………………….
Numer telefonu: …………………………….
Numer zamówienia: …………………………….
Data odbioru zamówienia: …………………………….
[dane Sprzedawcy: nazwa, adres]
__________________________________
__________________________________
Reklamacja Produktu
zawiadamiam,
iż
zakupiony
przeze
w
Niniejszym
dniu……………………………………………….
………………………………………………………
………………………………………………………[informacja o produkcie]
jest wadliwy.
mnie
Produkt
polega
Wada
………………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………………………
……………………………………………………….………………………………
………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………..[o
pis wady].
na
została
Wada
dniu…………………………………………………..
Z uwagi na powyższe, żądam:
stwierdzona
● wymiany towaru na nowy (art. 561 § 1 kc)
● nieodpłatnej naprawy towaru (art. 561 § 1 kc)
● obniżenia ceny towaru o kwotę ………………….. zł, słownie:
……………………………………………zł (art.560§1kc),
● odstępuję od umowy (art. 560 § 1kc).
Numer
rachunku
bankowego
do
w
zwrotu
środków:
………………………………………………………………………………………
…………………………………
Posiadacz
rachunku
………………………………..………………………………….
Data:
____________________
__________________
Podpis
bankowego:
Konsumenta:
ZAŁĄCZNIK nr 2– WZÓR FORMULARZA REKLAMACYJNEGO W
PRZYPADKU PRZEDSIĘBIORCY NA PRAWACH KONSUMENTA
Formularz obowiązuje od 1 stycznia 2021 r.
Miejscowość, data: …………………………….
Imię i nazwisko/firma: …………………………….
Adres firmy: ……………………………….
NIP: ……………………………
E-mail: …………………………….
Numer telefonu: …………………………….
Numer zamówienia: …………………………….
Data odbioru zamówienia: …………………………….
[dane Sprzedawcy: nazwa, adres]
__________________________________
__________________________________
Reklamacja Produktu zakupionego przez przedsiębiorcę na prawach
konsumenta
Niniejszym
zawiadamiam,
iż
zakupiony
dniu……………………………………………….
………………………………………………………
przeze
mnie
w
Produkt
………………………………………………………[informacja o produkcie]
jest wadliwy.
Wada
polega
na
………………………………………………………………………………….
………………………………………………………………………………………
……………………………………………………….………………………………
………………………………………………………………………………………
……………………………………………………………………………………..[o
pis wady].
Wada
została
stwierdzona
dniu…………………………………………………..
Z uwagi na powyższe, żądam:
● wymiany towaru na nowy (art. 561 § 1 kc)
● nieodpłatnej naprawy towaru (art. 561 § 1 kc)
● obniżenia ceny towaru o kwotę ………………….. zł, słownie:
……………………………………………zł (art.560§1kc),
w
● odstępuję od umowy (art. 560 § 1kc).
Numer
rachunku
bankowego
do
zwrotu
środków:
………………………………………………………………………………………
…………………………………
rachunku
bankowego:
Posiadacz
………………………………..………………………………….
Jednocześnie, oświadczam, że zakupiony Produkt/y, a tym samym zawarta
umowa sprzedaży są bezpośrednio związane z prowadzoną przeze mnie
działalnością gospodarczą, ale nie posiadają one dla mnie charakteru
zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej
przeze mnie działalności gospodarczej na podstawie przepisów o
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, zgodnie z
art. 38a ustawy o prawach konsumenta.
Na dowód tego wymieniam poniżej PKD dla mojej działalności
gospodarczej znajdujące się w CEIDG:
1. PKD NR……………………………Opis:
……………………………………………………………………
2. PKD NR……………………………Opis:
……………………………………………………………………
3. PKD NR……………………………Opis:
……………………………………………………………………
4. PKD NR……………………………Opis:
……………………………………………………………………
5. PKD NR……………………………Opis:
……………………………………………………………………
6. PKD NR……………………………Opis:
……………………………………………………………………
7. PKD NR……………………………Opis:
……………………………………………………………………
Data: ____________________ Podpis: __________________
ZAŁĄCZNIK nr 3– WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA ODUMOWYW
PRZYPADKU KONSUMENTA
Miejscowość, data: …………………………….
Imię i nazwisko/firma: …………………………….
Adres zamieszkania: ……………………………….
E-mail: …………………………….
Numer telefonu: …………………………….
Numer zamówienia: …………………………….
Data odbioru zamówienia: …………………………….
[dane Sprzedawcy: nazwa, adres]
__________________________________
__________________________________
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej poza lokalem
przedsiębiorstwa
Niniejszym
oświadczam,
że
odstępuję
od
umowy
…………………………………………….nr……………………………………..
zawartej
dnia
następujących
………………………………………… dotyczącej
rzeczy
………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………..
Proszę
o
zwrot
kwoty
……………… zł (słownie
………………………………………………………złotych)poprzez:
● przekaz pocztowy na adres
………………………………………………………………..…. [wypełnić
jeśli dotyczy]
● narachunek bankowy o numerze:
………………………………………………………………………………
…………[wypełnić jeśli dotyczy],
Data: _____________________ Podpis Konsumenta: _____________
ZAŁĄCZNIK nr 4– WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA ODUMOWYW
PRZYPADKU PRZEDSIĘBIORCY NA PRAWACH KONSUMENTA
Formularz obowiązuje od 1 stycznia 2021 r.
Miejscowość, data: …………………………….
Imię i nazwisko/firma: …………………………….
Adres firmy: ……………………………….
NIP: ……………………………
E-mail: …………………………….
Numer telefonu: …………………………….
Numer zamówienia: …………………………….
Data odbioru zamówienia: …………………………….
[dane Sprzedawcy: nazwa, adres]
__________________________________
__________________________________
Oświadczenie o odstąpieniu od umowy zawartej poza lokalem
przedsiębiorstwa w przypadku przedsiębiorcy na prawach
konsumenta
Niniejszym
oświadczam,
dnia
że
odstępuję
od
umowy
…………………………………………….nr……………………………………..
zawartej
………………………………………… dotyczącej
następujących
rzeczy
………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………
………
Proszę
o
zwrot
kwoty
:
……………… zł (słownie
………………………………………………………złotych)poprzez:
● przekaz pocztowy na adres
………………………………………………………………..…. [wypełnić
jeśli dotyczy]
● narachunek bankowy o numerze:
………………………………………………………………………………
…………[wypełnić jeśli dotyczy],
Jednocześnie, oświadczam, że zakupiony Produkt/y, a tym samym zawarta
umowa sprzedaży są bezpośrednio związane z prowadzoną przeze mnie
działalnością gospodarczą, ale nie posiadają one dla mnie charakteru
zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej
przeze mnie działalności gospodarczej na podstawie przepisów o
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, zgodnie z
art. 38a ustawy o prawach konsumenta.
Na dowód tego wymieniam poniżej PKD dla mojej działalności
gospodarczej znajdujące się w CEIDG:
1. PKD NR……………………………Opis:
……………………………………………………………………
2. PKD NR……………………………Opis:
……………………………………………………………………
3. PKD NR……………………………Opis:
……………………………………………………………………
4. PKD NR……………………………Opis:
……………………………………………………………………
5. PKD NR……………………………Opis:
……………………………………………………………………
6. PKD NR……………………………Opis:
……………………………………………………………………
7. PKD NR……………………………Opis:
……………………………………………………………………
Data: _____________________ Podpis: _____________
Regulamin zwrotów
REGULAMIN oraz POLITYKA ZWROTÓWSERWISUINTERNETOWEGO
NowoczesnyHR.pl
Postanowienia ogólne
1.1. Serwis internetowy prowadzony za pośrednictwem strony
https://skleppl2.getspace.us/nowoczesnyhr/ (dalej jako „Serwis”) jest
własnością podmiotu Anna Majkowska ul Bytkowska 107A/6 40-148 Katowice NIP:
„Usługodawcą”. Pozostałe dane do kontaktu: email:
anna.majkowska@nowoczesnyhr.pl
1.2. Warunki zamawiania usług w Serwisie reguluje niniejszy Regulamin.
1.3. Serwis jest przeznaczony wyłącznie dla osób fizycznych powyżej 14 roku życia,
mających co najmniej ograniczoną zdolność do czynności prawnych (zwanych dalej
„Klientami”). Złożenie zamówienia w Serwisie przez osobę niepełnoletnią wymaga
zgody rodziców/opiekunów prawnych wyrażonej w formie pisemnej. Formularz
zgody stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu. Zgodę należy dostarczyć listem
poleconym lub pocztą elektroniczną na adres Usługodawcy wskazany w pkt 1.1.
1.4. Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Serwisu zarezerwowanie miejsca na
szkoleniu (zwanym dalej „Szkoleniem”) dotyczącym udzielania pierwszej pomocy
przedmedycznej wraz z możliwością wniesienia opłaty za ten kurs
1.5. Podane przez Usługodawcę na stronie internetowej Serwisu ceny Szkoleń są
cenami brutto.
1.6. Wszelkie umieszczone na stronie internetowej Serwisu informacje handlowe, w
tym ceny oraz opisy Szkoleń, nie stanowią oferty, lecz są zaproszeniem do zawarcia
umowy.
1.7. Usługodawca świadczy drogą elektroniczną usługi dodatkowe związane z
procesem zawierania umów o uczestniczenie w Szkoleniu.
1.8. Do korzystania z Serwisu, w tym przeglądania dostępnych terminów Szkoleń
oraz składania zamówień, a także do korzystania z usług świadczonych drogą
elektroniczną przez Usługodawcę niezbędne są:
1. a) urządzenie elektroniczne typu tablet, telefon lub komputer z dostępem
do Internetu;
2. b) zaktualizowana przeglądarka internetowa w najnowszej stabilnej wersji
dostarczanej przez producenta typu: Internet Explorer, Google Chrome,
Mozilla Firefox, Opera, Safari akceptująca pliki typu „cookies”;
3. c) aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).
1.9. Usługodawca stosuje mechanizm plików “cookies”, które podczas korzystania
przez Klientów ze strony internetowej Serwisu, zapisywane są przez serwer
Usługodawcy na dysku twardym urządzenia końcowego Klienta. Stosowanie plików
“cookies” ma na celu poprawne działanie strony internetowej Serwisu na
urządzeniach końcowych Klientów. Mechanizm ten nie niszczy urządzenia
końcowego Klienta oraz nie powoduje zmian konfiguracyjnych w urządzeniach
końcowych Klientów ani w oprogramowaniu zainstalowanym na tych urządzeniach.
Każdy Klient może wyłączyć mechanizm „cookies” w przeglądarce internetowej
swojego urządzenia końcowego. Usługodawca wskazuje, że wyłączenie „cookies”
może jednak spowodować utrudnienia lub uniemożliwić korzystanie ze strony
internetowej Serwisu..
1.10. Usługodawca informuje, że pomimo stosowania przez Usługodawcę
zabezpieczeń, o których mowa powyżej korzystanie z sieci Internet oraz usług
świadczonych drogą elektroniczną może być zagrożone dostaniem się do systemu
teleinformatycznego oraz urządzenia Klienta, szkodliwego oprogramowania lub
uzyskaniem dostępu do danych znajdującym się na tym urządzeniu przez osoby
trzecie. W celu zminimalizowania powołanego zagrożenia Usługodawca zaleca
stosowanie przez Klienta programów antywirusowych lub środków chroniących
identyfikację w sieci Internet.
1.11. Akceptacja Regulaminu jest dobrowolna, jednakże w przypadku braku
akceptacji Regulaminu przez Klienta nie jest on uprawniony do korzystania z
Serwisu, w szczególności do składania zamówień w Serwisie.
Zamówienie Szkolenia
2.1. Złożenie zamówienia Szkolenia odbywa się za pomocą interaktywnego
formularza rezerwacji dostępnego na stronie internetowej Serwisu. Po wybraniu
odpowiedniego terminu Szkolenia, Klientowi wyświetla się obliczona wartość
Szkolenia oraz wysokość zaliczki. W celu zamówienia rezerwacji należy kliknąć
przycisk „Opłać rezerwację” oraz podać następujące dane: a) imię i nazwisko Klienta;
b) numer telefonu c) adres e-mail.
2.2. Zamówienie wybranych Pakietów odbywa się przez kliknięcie na przycisk
zamówienia (z opisem „Kupuję i płacę“). Złożenie przez Klienta zamówienia jest
jednoznaczne ze złożeniem przez niego oferty zakupu.
2.3. Zawarcie umowy o realizację Szkolenia (dalej jako „Umowa”) następuje z chwilą
otrzymania przez Klienta oświadczenia o potwierdzeniu przyjęcia zamówienia przez
Usługodawcę.
2.4. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia następuje poprzez wysłanie wiadomości
e-mail na adres Klienta podany przy składaniu zamówienia.
Płatności
3.1. Klient może dokonać płatności za pośrednictwem systemu płatności online
Przelewy24 w jednej z form dostępnych za pośrednictwem tego serwisu.
3.2. Płatność uznaje się za dokonaną z chwilą uznania rachunku bankowego
Usługodawcy albo w chwili otrzymania potwierdzenia o pozytywnej autoryzacji z
serwisu płatności online.
3.3. Usługodawca zastrzega sobie prawo umożliwienia dokonania płatności w innej
formie na podstawie indywidualnych ustaleń z Klientem.
Prawo odstąpienia od Umowy
3.1. Klient będący konsumentem może odstąpić od umowy o świadczenie usług w
ramach Umowybezpodania przyczyny w terminie 14 dni od daty zawarcia umowy.
Po upływie tego terminu Klient traci prawo do odstąpienia od umowy.
3.2. Usługodawca rozpocznie realizację usług w ramach Usługi, zgodnie z terminem
początku Rezerwacji wybranej przez Klienta.
3.3. Usługodawca informuje, że prawo do odstąpienia od umowy zawartej na
odległość nie przysługuje Klientowi będącemu konsumentem w odniesieniu do
umówwymienionych w art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta
(t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 683– dalej jako „Ustawa o prawach konsumenta”), w
szczególności umów o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni
usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed
rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci
prawo odstąpienia od umowy oraz umów o dostarczanie treści cyfrowych, które nie
są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za
wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po
poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
3.4. Klient będący konsumentem może wykonać prawo odstąpienia od umowy, o
którym mowa wpkt6.1 z wykorzystaniem formularza o którym mowa w Załączniku
nr 2 do Ustawy o prawach konsumenta lub formularza, który jest udostępniony na
stronie internetowej Serwisu i stanowi załącznik nr 3 do Regulaminu lub w innej
wybranej przez siebie formie. W takiej sytuacji, Usługodawca jest zobowiązany do
przesłania Klientowi będącemu konsumentem wiadomości potwierdzającej
otrzymanie przez Usługodawcę oświadczenia o odstąpieniu od umowy na
adres/telefon z którego otrzymał powołane oświadczenie. O zachowaniu terminu
odstąpienia decyduje data stempla pocztowego. Adres Usługodawcy, na który należy
wysłać oświadczenie o odstąpieniu został wskazany w pkt 1.1.
3.5. W przypadku odstąpienia przez Klienta od umowy Usługodawca zwróci
wszystkie otrzymane od Klienta płatności. Zwrot wpłaconej kwoty następuje w
terminie 14 dni od daty otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Pieniądze
podlegają zwrotowi przelewem na konto, z którego dokonywana była płatność lub na
konto wskazane przez Klienta w formularzu odstąpienia od umowy.
3.6. Postanowienia niniejszego rozdziału nie mają zastosowania do Klientów
niebędących konsumentami.
Prawo odstąpienia od umowy
4.1.Konsument, który zawarł umowę na odległość, może w terminie 30 dni
kalendarzowych odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia
kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w pkt. 8.8 Regulaminu. Do zachowania
terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o
odstąpieniu od umowy może zostać złożone na przykład:
1. pisemnie na adres: ul. Towarowa 20B, 10-417 Olsztyn;
2. wformie elektronicznej za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres:
biuro@aquamed.pl;
4.2.Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w załączniku
nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta oraz dodatkowo dostępny jest na stronie
Sklepu Internetowego w zakładce „Odstąpienie od umowy”. Konsument może
skorzystać z wzoru formularza, jednak nie jest to obowiązkowe.
4.3.Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
1. dla umowy, wwykonaniu której Sprzedawca wydaje Produkt, będąc
zobowiązany do przeniesienia jego własności (np. Umowa Sprzedaży)
od objęcia Produktu w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez
niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która: (1)
obejmuje wiele Produktów, które są dostarczane osobno, partiami lub w
częściach– od objęcia w posiadanie ostatniego Produktu, partii lub
części albo (2) polega na regularnym dostarczaniu Produktów przez czas
oznaczony– od objęcia w posiadanie pierwszego z Produktów;
2. dla pozostałych umów– od dnia zawarcia umowy.
4.4.W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość umowę uważa się za
4.5.Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość nie przysługuje
konsumentowi w odniesieniu do umów:
1. (1) o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za
wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed
rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez
Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy; (2) w której cena lub
wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi
Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem
terminu do odstąpienia od umowy; (3) w której przedmiotem świadczenia
jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji
konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych
potrzeb; (4) w której przedmiotem świadczenia jest Produkt ulegający
szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia; (5)
wktórej przedmiotem świadczenia jest Produkt dostarczany w
zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie
można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów
higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu; (6) w
której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu, ze
względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi
rzeczami; (7) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe,
których cena została uzgodniona przy zawarciu Umowy Sprzedaży, a
których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których
wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma
kontroli; (8) w której konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego
przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli
Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania
konsument żądał, lub dostarcza Produkty inne niż części zamienne
niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od
umowyprzysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług
lub Produktów; (9) w której przedmiotem świadczenia są nagrania
dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w
zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po
dostarczeniu; (10) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism,
z wyjątkiem umowy o prenumeratę; (11) zawartej w drodze aukcji
publicznej; (12) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych
niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów,
gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami
rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono
dzień lub okres świadczenia usługi; (13) o dostarczanie treści cyfrowych,
które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie
świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed
upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go
przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
Reklamacje i odpowiedzialność
5.1. Usługodawca zobowiązany jest świadczyć usługi w ramach Pakietu z
zachowaniem należytej staranności oraz dostarczyć Treści Cyfrowe bez wad.
5.2. Usługodawca odpowiada względem Klienta za nienależyte wykonanie usług w
ramach Usługi
5.3. Reklamacja usług świadczonych przez Usługodawcę może zostać złożona przez
Użytkownika przy użyciu Danych Kontaktowych. Reklamacja powinna zawierać
zwięzły opis sytuacji oraz prośby lub sugestie Klienta. Podane wymagania stanowią
jedynie zalecenia i mają za zadania ułatwić Usługodawcy rozpatrzenie reklamacji.
Brak spełnienia powołanych wymogów przez Klienta nie ma wpływu na termin i
sposób rozpatrzenia reklamacji.
5.4. Reklamacja będzie rozpatrzona w terminie 14 dni licząc od dnia jej otrzymania
przez Usługodawcę. W przypadku nieuwzględnienia reklamacji Klient otrzyma opinię
o niezasadności reklamacji.
5.5. Postanowienia niniejszego rozdziału nie mają zastosowania do Klientów
niebędących konsumentami, wobec których odpowiedzialność Usługodawcy z tytułu
rękojmi jest wyłączona.
5.6. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za efekty uboczne realizacji Pakietu
przez Klienta, wynikające z okoliczności dotyczących Klienta, które nie były znane
Usługodawcy i których nie mógł on przewidzieć na podstawie wyników badań
przedstawionych przez Klienta.
5.7. Usługodawca jest odpowiedzialny względem Klienta niebędącego
konsumentem za szkodę będącą następstwem niewykonania lub nienależytego
wykonania swoich zobowiązań wynikających z Umowy tylko gdy szkoda powstanie z
winy umyślnej Usługodawcy i jest ograniczona do ceny netto Usługi.
5.8. Jeżeli działanie lub zaniechanie Usługodawcy, z którego wyniknie szkoda będzie
stanowić niewykonanie lub nienależyte wykonanie któregokolwiek zobowiązania
Usługodawcy wynikającego umowy Klientowi niebędącemu konsumentem nie
będzie przysługiwać roszczenie o naprawienie szkody z tytułu czynu
niedozwolonego.
Ochrona danych osobowych
9.1. Administratorem danych osobowych zbieranych przez Serwis jest Usługodawca.
9.2. Złożenie zamówienia przez Klienta jest równoznaczne z wyrażeniem przez niego
zgody na przetwarzanie przez usługodawcę danych osobowych wskazanych w
zamówieniu zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie
danych osobowych (Dz.U. 1997, Nr 133, poz. 883 z późn. zm.).
9.3. Korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Usługodawcę
wymaga podania określonych danych osobowych Klienta.
9.4. Przetwarzanie przez Usługodawcę danych osobowych, o których mowa w pkt
10.2 i 10.3, ma na celu wyłącznie prawidłową realizację zamówień, a także
prawidłową realizację usług świadczonych drogą elektroniczną przez Usługodawcę.
9.5. Za wyraźną zgodą Klienta usługodawca może przetwarzać jego dane osobowe
wcelach informacyjnych oraz marketingowych. Wyrażenie przez Klienta zgody na
przetwarzanie jego danych osobowych w celach marketingowych nie warunkuje
możliwości zawarcia z Usługodawcą umowy. Zgoda może być w każdej chwili
cofnięta poprzez złożenie Usługodawcy stosownego oświadczenia Klienta.
Oświadczenie może zostać przykładowo przesłane na adres Usługodawcy za
pośrednictwem poczty elektronicznej.
9.6. Klientowi przysługuje prawo wglądu do swoich danych osobowych, ich korekty,
prawo do żądania zaprzestania ich wykorzystywania i prawo żądania ich usunięcia.
Postanowienia końcowe
10.1. W celu złożenia zamówienia w Serwisie, a także korzystania z usług
świadczonych drogą elektroniczną, niezbędne jest wyrażenie akceptacji na zapisy
niniejszego Regulaminu.
10.2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie zastosowanie mają
przepisy prawa powszechnie obowiązującego, w tym w szczególności przepisy
ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U. 1964, Nr 16, poz. 93 z późn.
zm.), Ustawy o prawach konsumenta oraz ustawy z dnia 18.07.2002 o świadczeniu
usług drogą elektroniczną (Dz.U. 2013, poz. 1422).
10.3. Spory wynikające z umów zawartych zgodnie z niniejszym regulaminem z
Klientem niebędącym konsumentem rozstrzyga sąd powszechny właściwy dla
siedziby Usługodawcy.
10.4. Usługodawca zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego regulaminu. Zmiany
regulaminu wchodzą w życie po upływie 14 dni od ich opublikowania. Do zamówień
złożonych przed wejściem zmiany w życie zastosowanie mają zapisy poprzedniego
regulaminu.
10.5. Klient będący konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowych
sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Szczegółowe
informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego
konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia
roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na
stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów,
organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona
konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz na stronie
internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (www.uokik.gov.pl). Klient
będący konsumentem może skorzystać z platformy do internetowego rozstrzygania
sporów (ODR) dostępnej pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/. .
10.6. Regulamin obowiązuje od dnia 1.05.2024 r.